TRANSPORT ALERGĂTORI

Alergătorii cazați în Deva, care nu au posibilitatea transportului individual, vor fi transportați la start de către noi, după următorul program:

*Deva, Piața Telecabinei, ora 7.00 – 1-2 autobuze (după caz) vor transporta la start alergătorii pentru individual și ștafetele integral.

*Hunedoara, ora 09.00 – start general.

09.05 – autobuzul cu obiecte personale și schimburile de ștafeta pleacă spre Deva, pe traseul HR, lăsând fiecare alergător de ștafeta în punctul de schimb.

Pentru cei cazați în Hunedoara, la ora 15.00 – un autobuz/microbuz va pleca după finalizare concurs din Deva, Piața Telecabinei, pentru a-i transporta în Hunedoara

TRASEU

Traseul History Run unește Castelul Corvinilor de Cetatea Devei și măsoară 28 km. Mare parte din drum străbate zone rurale pitorești, printre dealuri, dar e integral asfalt.
Distanța poate fi parcursă conform regulamentului:
– Individual
– Ștafeta de 4 (aproximativ câte 7 km fiecare schimb)
Se admite participarea unui concurent la ambele probe, cu condiția de a fi schimbul 1 la ștafeta și de a achita ambele taxe de înscriere.
Schimbul de ștafetă se va face organizat la punctele de hidratare și alimentare de pe traseu.


Start History Run

Startul se va da chiar din faţa Castelului Corvinilor din Hunedoara, unde avem la dispoziţie o parcare generoasă pentru încălzire, race-office şi socializare. Prima porţiune a cursei, circa 250 m, se va desfăşura în curtea castelului şi pe câteva străzi unde drumul este pavat cu piatră cubică, drept pentru care trebuie să aveţi grijă la accidentări, mai ales că la început plutonul de alergători este compact. Vom trece prin faţa Primăriei din Hunedoara şi vom traversa oraşul pe bulevardul central, unde circulaţia va fi închisă cel puţin pe sensul de alergare.

Schimbul de ștafetă I

După ieşirea din oraş, traseul continuă în uşoară coborâre, aici este un loc propice pentru creşterea ritmului de alergare. Primul schimb de ştafetă se face la benzinăria Petrom, pe un spaţiu lateral, chiar lângă drum. Tot aici va fi amplasat şi primul punct de alimentare. Acest prim schimb de ştafetă este potrivit pentru concurenţii obişnuiţi cu alergările prin oraş, necesitând o mai mare atenţie la traficul pietonal şi de maşini. Drumul este plat dar lungimea porţiunii drepte de pe bulevard poate cauza probleme prin monotonia ei.

Porțiunea rurală

La numai 1 km distanţă de punctul de alimentare, traseul face stânga şi părăseşte şoseaua Deva – Hunedoara, intrând pe porţiunea rurală. Imediat după intersecţie începe cea mai lungă urcare din concurs, 1,4 km cu o pantă medie însă de doar 5%. Lăsăm pe stânga un cimitir în care cei care nu pot urca tot dealul pot face o pauză :), apoi se intră în pădure. Chiar înainte de intrarea în satul Almaşu Mic, coborâm 700 de metri cu o înclinare asemănătoare ultimei urcări. După sat ne aşteaptă o mică încercare, adică “Dealul Froomie”, botezat aşa de prietenii noştri ciclişti, 100 de metri cu o pantă de 11%. Dacă aţi reuşit să îl treceţi, în faţă vi se deschide o privelişte minunată a văii pe care urmează să alergaţi în continuare, până în satul Popeşti. Aici drumul este într-o continuă urcare, lejeră (1-2%) dar care după o vreme se simte în picioare, nu e bine să forţaţi, deoarece pantele grele abia urmează.

Schimbul de ștafetă II

La km 13,3, pe partea dreaptă a drumului, se face al doilea schimb de ştafetă şi este al doilea punct de alimentare. De aici începe sfertul cel mai dificil, aşa că echipa de ştafetă ar trebui să-l desemneze aici pe cel mai puternic component. Urcările se succed, mai scurte sau mai lungi şi cei obişnuiţi cu trail-ul vor face faţă aici cel mai bine. Undeva înainte de kilometrul 17 (adică exact acolo unde îi este mai greu semimaratonistului) pornim în a doua urcare lungă a traseului, 1,1 km cu panta medie de 6,6%. După primii 300 de metri aveţi o porţiune scurtă de plat, unde vă puteţi trage sufletul. Ajunşi în vârf, porniţi direct pe o coborâre de 1,7 km cu panta medie de 5,9% care vă va solicita destul de mult genunchii, mai ales prin lungimea ei. E momentul să câştigaţi timp, aici se poate alerga cu viteză mare aproape 2 km. Chiar la baza coborârii, în centrul satului Almaşu Sec, se încheie al treilea schimb al ştafetei şi este punct de alimentare.

Ultimul schimb de ștafetă

De aici, ultimul schimb de ştafetă ar fi indicat să plece bine încălzit, deoarece după doar 4-500 de metri se intră pe cea mai abruptă urcare a concursului: 0,7 km cu panta medie de 8,5%, urcare care include locul numit “măseaua”, adică 50 de metri cu 12% care vin exact la km 20. De aici, traseul este proape în exclusivitate plat sau în coborâre, până în Deva. Drumul traversează o pădure foarte frumoasă şi umbroasă, cale de peste 1,5 km şi aici vom depăşi pragul psihologic al celor 21 km de semimaraton. De amintit, chiar înainte de a ajunge deasupra oraşului, locul numit “Groapa iaurtului”, unde se coboară brusc 100 de metri cu 10% şi apoi imediat se urcă 150 m cu 10%. Ne pare rău dar nu putem face publică provenienţa denumirii :).

Finish

Până în oraş veţi coborî 1,8 km pe o pantă medie de 7,8%, lucru pentru care picioarele voastre obosite ne vor “mulţumi”. Apoi traseul duce prin oraş până aproape de finish, pe câteva străzi laterale pe care circulaţia va fi închisă. Veţi ajunge pe la poalele Cetăţii, veţi alerga prin parc apoi veţi intra pe urcarea finală, până în vârful Cetăţii din Deva, unde este amplasată poarta de finish. Despre această urcare finală nu vă spunem nimic, rămâne surpriza concursului, dar să ştiţi că cei care au construit-o pe vârful dealului, pe un fost con vulcanic, aveau condiţie fizică bună. Succes!

PROGRAM

Sâmbătă, 01.06.2019

16.00 - 20.00 - Ridicare Kituri Centrul de Informarea Turistică Deva

Duminică, 02.06.2019

07.00 - 08.30 - Ridicare Kituri Castelul Corvinilor Hunedoara

08.30 - Sedința tehnică

08.45 - Încălzirea

09.00 - Start pentru ambele curse

TAXE PARTICIPARE

Individual 28 km

până în 28.02.2019- 50 lei / persoană

01.03 - 30.04.2019 - 75 lei / persoană

01.05 - 27.05.2019 - 100 lei / persoană

Stafeta 4 x 7 km

până în 28.02.2019- 125 lei / stafetă

01.03 - 30.04.2019 - 200 lei / stafetă

01.05 - 27.05.2019 - 300 lei / stafetă

REGULAMENT DE PARTICIPARE
HISTORY RUN 2019

1. REGULI GENERALE

1.1. Organizatorul evenimentului este Asociatia “AlerT in Deva” din Deva. Evenimentul HISTORY RUN (denumit mai jos si “HR” sau “Evenimentul”) este un eveniment de masa dedicat in special sportivilor amatori, dar care poate fi deschis si elitelor.
1.2. Prevederile acestui Regulament se aplică tuturor celor care au statutul de Participanti la Eveniment , respectiv au realizat o inscriere validă si confirmată de catre Organizator și sunt in posesia unui număr de concurs valid pentru Eveniment. Participanții se obligă sa respecte condițiile impuse de către Organizator pe toată durata Evenimentului.
1.3. Înscrierea Participanților se face prin înregistrare online pe site-ul www.historyrun.ro sau, în masura în care Organizatorul decide astfel, prin înscriere la fața locului. În ambele situații Participanții vor semna un formular de înscriere prin care declară că acceptă şi înţeleg termenii şi condiţiile de participare la Eveniment, precum şi regulamentul Evenimentului, îşi dau acordul ca imaginea lor sau alte date publice precum rezultatele obţinute, clasamentele, să fie folosite în materialele de promovare ale evenimentului, sub forma de fotografii, afişe, filme, interviuri etc. în mod gratuit şi necenzurat;
1.4. Ediția a 2-a a HISTORY RUN se va desfășura în data de 2 iunie 2019.
1.5. Organizatorul are dreptul de a refuza inscrierea si/sau participarea la cursa a unui participant.
1.6. Înscrierile online se fac până pe 27.05.2019 ; validarile se vor face pana la data de 28.05.2019. După aceste date înscrierile nevalidate se vor anula. Organizatorul isi rezerva dreptul de a modifica aceste date pentru anumite curse.
1.7. Traseul competiției este descris în sectiunea dedicată de pe www.historyrun.ro

 

2. OBLIGAȚIILE PARTICIPANȚILOR

2.1. Participarea la Eveniment se face pe propria răspundere a Participantului, în deplină cunoştinţă a capacității de a participa la eveniment, a stării de sănătate fizică şi mentală.
2.2. Fiecare participant este responsabil pentru propria securitate şi siguranţă. Organizatorii, partenerii, sponsorii, voluntarii şi personalul care participă la organizarea evenimentului nu sunt responsabili in nicio situatie pentru orice fel de rănire, pagube de orice fel sau deces care pot surveni în timpul sau ca urmare a desfăşurării Evenimentului.
2.3. Organizatorul recomanda participantilor incheierea unei  asigurarari în caz de accidente, valabilă pentru competiții sportive.
2.4. Participanţii au obligaţia de a cunoaste si respecta regulile Evenimentului si de a asculta şi de a respecta indicaţiile/instrucţiunile Organizatorului.
2.5. Organizatorul poate interzice luarea startului sau continuarea cursei pentru orice participant dacă acesta se prezintă în stare de ebrietate sau este sub efectul substanţelor halucinogene, dacă prezintă o stare de slăbiciune sau epuizare fizică sau psihică.

 

3. PROCESUL DE INSCRIERE, TAXA DE PARTICIPARE

3.1. Înscrierile online se deschid si se inchid la data şi ora prevăzută de organizator pe site-ul evenimentului www.historyrun.ro
3.2. Procesul de inscriere consta in parcurgerea cu succes a urmatoarleor etape:
a) Inscrierea
Înscrierea se va face online până la data indicata de Organizator sau la epuizarea numerelor alocate curselor. Dacă rămân numere disponibile, vor fi acceptate înscrieri și la locul desfășurării evenimentului, înainte de concurs, cu achitarea taxelor de participare curente.
Înscrierea are ca scop rezervarea unui număr de concurs la una din cursele evenimentului și se face pe principiul “primul venit – primul servit”. Numarul va fi rezervat timp de 5 (cinci) zile lucratoare, timp in care este asteptata confirmarea achitarii taxei corespunzatoare cursei alese. Daca plata nu este efectuata in cele 5 zile lucratoare, inregistrarea este anulata.
b) Plata taxei de participare.
Taxa de participare poate fi diferita in functie de cursa, perioada de inregistrare, numar de locuri ramase disponibile, existenta (sau nu) a anumitor reduceri sau gratuitati. Organizatorul isi rezerva dreptul de a modifica aceste taxe in functie de conditiile momentului.
Taxa de participare se poate face online, in momentul inscrierii, precum si ulterior acesteia prin transfer bancar in contul:
RO03 BTRL RONC RT04 6009 3301 al Asociatia AlerT in Deva Banca Transilvania  CIF 40045575, mentionand la detaliile de plată: „Participare HR 2019  Nume, prenume” (numele persoanei pentru care se efectuează plata)
Cu acordul prealabil al Organizatorului, in cazuri speciale, plata se poate realiza si in numerar.
Odată înscrierea făcută, numele și prenumele persoanei precum și cursa aleasă vor fi publicate pe site-ul Evenimentului, putand avea unul din urmatoarele statusuri:
INP – Inregistrare incompleta – Acest status apare cand inregistrarea nu a fost finalizata corect sau cand datele sunt inclomplete. Acest status nu obliga cu nimic nici Participantul nici Organizatorul. Organizatorul poate sa stearga oricand astfel de inregistrari. Pentru a se inscrie Participantul trebuie sa reia intreg procesul de inscriere.
NEW – Inregistrare noua, in curs de validare – Inregistrarea a fost initiata corect dar nu a fost facuta plata taxei de participare. In acest moment inscrierea NU este valida dar un mesaj (e-mail) de multumire care contine si instructiunile de plata a fost transmis pe adresa de e-mail folosita la inscriere. Pentru validarea inscrierii trebuie facuta plata taxei de participare.
PPD – Plata intarziata – Plata nu a fost facuta in intervalul specificat iar inscrierea NU este validata. Un mesaj care sa va reaminteasca necesitatea efectuarii platii a fost transmis pe adresa de e-mail folosita la inscriere. Organizatorul poate anula in orice moment inregistrarea avand acest status fara niciun fel de obligatie. Pentru a se inscrie Participantul trebuie sa reia intreg procesul de inscriere, de preferat cu plata online.
CONF – Inscrierea este validata. Un numar de concurs a fost alocat. Pe adresa de e-mail folosita la inscriere s-a trimis un mesaj de confirmare precum si “Declaratia pe propria raspundere” pe baza careia va puteti ridica kitul de participare.
CAN – Inregistrare anulata – Organizatorul nu are nicio obligatie in acest caz. Pentru a se inscrie Participantul trebuie sa reia intreg procesul de inscriere, de preferat cu plata online.
3.3. La acest Eveniment varsta minima admisa este de 16 ani impliniti pana in ziua cursei, pentru ambele curse. Minorii vor fi admisi in concurs doar pe baza unui “Acord pe propria raspundere” semnat de parinte sau tutorele legal.
3.4. În caz de neprezentare la start, abandon sau retragere din orice motiv, taxa de participare nu se returnează.
3.5. În cazul anulării competiţiei în situație de forţă majoră sau din motive care nu depind de organizator, taxa de înscriere NU se returnează. Organizatorul NU va suporta în nici un fel costurile adiacente (transport, cazare, masă, etc.) ale participanţilor.
3.6. Transferul unei inscrieri validate: Participantii au posibilitatea de a transfera catre o alta persoana o inregistrare valida (CONF) avand obligatia sa anunte in prealabil Organizatorul pe adresa office@historyrun.ro si cu obligativitatea ca persoana care va participa la cursa sa indeplineasca si sa fie de acord cu toate conditiile din prezentul regulament. Niciun transfer nu este valid daca nu a fost aprobat de catre organizator prin trimiterea unui e-mail ce contine “Declaratia pe propria raspundere” pe baza careia va puteti ridica kitul de participare. Organizatorul poate aplica o taxa de transfer.
3.8. Transferul catre alta persoana este posibil pana la data de 20 mai 2019.

 

4.KITUL DE CONCURS

4.1. Kit-ul de concurs cuprinde:
1. Acces la cursa aleasă
2. Număr de concurs
3. Cronometrare cu cip
4. Medalie finisher
5. Acces la punctele de hidratare și alimentare
6. Asistență medicală
7. Diplomă finisher
8. Tricoul evenimentului
9. Elemente promoționale ale sponsorilor și organizatorilor.

 

5.CATEGORII ȘI CLASAMENT

5.1. Se fac clasamente separate pentru proba de individual 28 km si stafeta 4×7 km.
Clasamentul OPEN se va face pe timpul net (calculat între momentul în care alergătorul trece pe sub poarta de start și cel în care încheie cursa). Participantii mai rapizi sunt rugati sa se pozitioneze cat mai in fata, in cadrul probei respective.
5.2. Premiile HISTORY RUN 2019 sunt mentionate la sectiunea “Premii“. Se vor acorda premii in bani doar la sectiunea OPEN.
5.3. Toti participanții care trec linia de sosire vor fi premiati cu o medalie.
5.4. Organizatorul va afisa clasamente pe baza categoriilor de varsta definite la inscriere si va organiza premierea primilor 3 clasati la fiecare categorie. Detaliile legate de categorii sunt mentionate in sectiunea  “Premii“
5.5. Validarea clasamentului se va face în 2 săptămâni de la terminarea evenimentului, după soluționarea contestațiilor și a cazurilor de forță majoră.
5.6. Premiile în bani se plătesc exclusiv prin transfer bancar în contul titularului până la data de 17 iunie 2019 din contul Asociatiei AlerT in Deva.

 

6. PROCEDURA DE CONCURS

6.1. Numărul de concurs va fi inmanat tuturor Participantilor cu o inscriere confirmata si trebuie prins pe partea din față a tricoului şi trebuie să fie vizibil pe toată durata concursului. În caz de abandon, numărul trebuie predat la punctul de control/cronometrare unde se anunţă retragerea din concurs.
6.2 Cipul de cronometrare este fixat pe numărul de concurs (lipit pe spatele numărului) și se poartă prins cu ace siguranță, împreună cu numărul de concurs, pe tricou, în față, preferabil în zona abdomenului, neacoperit de alte echipamente. Dezlipirea sau deteriorarea cipului duce la imposibilitatea cronometrarii – fapt pentru care Organizatorul nu isi asuma nicio raspundere
6.3. Startul se va da la data şi ora stabilite de organizator şi anunţate pe site-ul competiţiei in conformitate cu Programul evenimentului. Locurile zonelor de start vor fi publicate pe pagina oficială a evenimentului.
6.4. Retragerea din concurs din alt motiv decât cel de accident se poate face doar la punctele de control de pe traseu sau în zona start/sosire. Concurentul care nu mai poate sau nu mai doreşte să continue concursul are obligaţia de a se deplasa până la cel mai apropiat punct de control sau la punctul de start/sosire, unde va preda numărul de concurs şi va fi considerat retras.
6.5. Oprirea, retragerea din cursă, penalizări, descalificări.
Organizatorul își rezervă dreptul de a opri un participant în următoarele cazuri:
• s-a accidentat după start
• starea fizică nu-i mai permite continuarea cursei
Orice participant care nu mai poate sau nu mai vrea să continue cursa, indiferent de motiv, trebuie să-i informeze pe organizatori imediat, la start, la punctele de control/cronometrare, la finish sau sunând la numerele de urgență comunicate.
Următoarele situații pot conduce la descalificare:
• Lipsa unui obiect din echipamentul obligatoriu (ex. numarul de concurs, cip de cronometrare)
• Ratarea unui punct de control sau neparcurgerea întregului traseu
• Nerespectarea regulilor competiției
• Comportament nesportiv față de alți participanți, oficiali, public, alte persoane
• Modificarea sau schimbarea numerelor de concurs
• Participarea la o proba diferita decât cea la care a fost validată înscrierea

 

7. PROTECȚIA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR

7.1. Este strict interzisă aruncarea deşeurilor de orice fel, în orice loc de pe traseu, în afara celor amenajate sau la punctele de control.
7.2. Cei care nu respectă această regulă pot fi descalificaţi.

 

8. ECHIPAMENT OBLIGATORIU

8.1. Următorul echipament este obligatoriu pentru fiecare participant care va fi prezent la start:
• încălțăminte sport pentru alergare;
• ținută sportivă (pantaloni /fustă/colanți, tricou/maieu de alergare)
• număr de concurs, care va fi ridicat de la organizator. Numărul va trebui purtat la vedere, pe piept sau în partea din față fără a fi deteriorat sau modificat.
Organizatorul își rezervă dreptul de a interzice participarea sportivilor care nu îndeplinesc condițiile de echipare.

 

9. RECLAMAȚII / CONTESTAȚII

9.1. Reclamaţiile şi contestaţiile se depun în scris catre Organizator în decurs de 1 ora de la închiderea oficială a cursei.

 

10. MODIFICAREA TRASEULUI. ALTE DECIZII PRIVIND DESFĂȘURAREA CONCURSULUI

10.1. Traseul curselor va fi publicat pe site-ul Evenimentului. Organizatorul poate modifica oricând traseul sau poate anula/opri competiţia dacă aceasta nu se poate desfăşura în condiţii de siguranţă.
10.2. Orice decizie va fi luată de comitetul de concurs sau de directorul de concurs.
10.3. Organizatorul îşi rezervă dreptul de a aduce modificări asupra informaţiilor afişate pe site, a regulamentului sau a programului, etc. Organizatorul își rezervă dreptul de a completa și modifica acest regulament fără a notifica în prealabil participanții. Dacă apar modificări semnificative ale regulamentului, acestea vor fi afișate vizibil pe site-ul evenimentului și/sau pe pagina de Facebook a evenimentului

 

11. DREPTURI DE AUTOR

11.1. Prin înscrierea în competiţie participanţii vor autoriza Organizatorii, inclusiv partenerii acestora, să folosească şi să reproducă orice material conţinând imagini din cadrul Evenimentului care includ participanţii.

KIT CONCURS

Pe lângă distracție și amintiri memorabile, kitul tău de concurs va conține și lucruri palpabile:

Acces la cursa aleasă

Număr de concurs

Cronometrare cu cip

Medalie finisher

Acces la punctele de hidratare și alimentare

Asistență medicală

Diplomă finisher

Tricoul evenimentului

Elemente promoționale ale sponsorilor și organizatorilor

PREMII CONCURS

Cavalerul fără domeniu și domnița fără zestre sunt ca maratonul fără cronometrare!
Până acum am stabilit felicitările, masa și dansul, ar fi cazul să anunțăm și premiile.

Open feminin, masculin și stafeta:

Locul 1 - 600,00 lei

Locul 2 - 400,00 lei

Locul 3 - 200,00 lei

Da, știm, sunt mai mari ca anul trecut. Asta pentru ca și noi am mai crescut valoric.
Iar cei care nu prind podiumul la open, să stea liniștiți. Premiem și categoriile de vârstă. Nu în bani, ci în produse.

Fondul de premiere este asigurat de către grupul de firme Avis 3000.

Vă așteptăm la History Run!
SUCCES!